Thursday, April 24, 2008

Idea Business Baru

Alhamdulillah.... idea yang saya cetuskan beberapa minggu lepas telah saya implement dgn wife tanpa melalui banyak rintangan. kerana kesempitan hidup (esp. sbb harga brg2 naik), saya terpaksa mencari cara lain yang dirasakan sesuai utk mencari pendapatan lebih untuk meneruskan sebuah kehidupan.

Dulu mcm2 sy dah cuba (termasuklah MLM), tapi kali ni idea membuat & menjual kelapa jelly nampaknya make sense & very exciting. selepas membuat experiment beberapa hari, saya amat berpuashati dgn hasil tangan kami. so bila jelly kelapa ni masuk kat market (saya letak kat kedai minum saya dulu) respond ok. lepas 3 hari, try hantar di kedai-kedai berhampiran, respond ada yang ok dan ada yang tak berapa ok.

Beberapa pertanyaan saya terima daripada beberapa sahabat/kenalan baru yang berminat untuk mengedarkan jelly kelapa, mereka nampaknya berminat. So, apa yang ditunggu lagi? mulakan 2nd step ke arah jutawan senyap-senyap.

Saya rasa dengan respond yang baik daripada para pelanggan saya boleh jadikan jelly kelapa ni satu produk yang boleh pergi jauh. itulah harapan saya. moga cita-cita saya akan tercapai.

No comments: